Minyak Dagu full movie - Telefilem Blog

Sinopsis:

Minyak Dagu mengisahkan Azman Yang berdendam DENGAN bekas tunangannya Emelda. Disebabkan terlalu dendam dan mengikut desakan daripada kawannya, Azman Telah berjumpa bomoh, Wak Minarjo seorang pawang Cemerlang Minyak dagu. Emelda Yang memutuskan pertunangan DENGAN Azman rasaya Jogja demi mengikut cakap kedua-doa orang tuanya bahawa Johan udah seorang calon Suami Yang tak apa dan Boleh menjamin Masa depan Emelda, nak dibandingkan Azman.

Liza, Ibu Penyengat Azman temen Kecewa Sikap DENGAN Emelda kerana melukakan bebek anaknya. Setelah Bertemu DENGAN Wak Minarjo, Azman Betul-Betul nekad UNTUK membeli Minyak dagu tersebut, dan dia haruslah megikut pantang-larang Yang diberitahu Wak Minarjo, Minyak dagu tersebut haruslah dicalitkan PADA Siku Emelda dan Botol Minyak dagu tersebut hendaklah di tanam berdekatan DENGAN Pokok pisang. Sekiranya Botol tersebut Pecah disambar Petir, Maká SEGALA kuasa sihir hilang.

Menunggu hari Bahagia Emelda dan Johan dinikahkan, Emelda nekad Ingin Menjemput bekas tunangnya ITU, Azman. Tanpa diduga, Azman Mula mengambil Acha tersebut UNTUK mencalitkan Minyak dagu PADA Siku Emelda. Di hari pernikahan Emelda dan Johan, Emelda Tiba-Tiba Histeria. Azman PUAS kerana dendamnya terbalas. Semenjak Hang ITU, saja dilakukan asal maksud Emelda Ditukar. Johan bertindak membawa seorang bomoh mengubati UNTUK Histeria Emelda Yang Kampus A Semakin parah.

Hal ini menyebabkan Ainon, mak Penyengat Emelda Pula cenderung menuduh Johan SEBAGAI Yang laper Essential Penyengat Sakit Emelda. Akhirnya selepas bertengkar, Ainon diserang Sakit JANTUNG dan meninggal Dunia. Azman Yang merasa bersalah Lalu dia mematuhi melawat Jenazah Ainon. Pantang larang Terbesar Azman ialah TIDAK Boleh melawat orang Mati.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More